8 April 2011

Beethoven: Symphony no. 6 (+Mossolov, De Sabata etc) - Victor De Sabata



Some of the rarest De Sabata "studio" documents, wonderfully restored and presented after many years of absence. Apart from a very good - but not unforgettable - Pastoral Symphony, we have the opportunity to listen the tone poem "Juventus" conducted by the composer and a white hot performance of Iron Foundry by Mossolov.

Flac & scans
Megaupload

5 comments:

Guido said...

http://www.megaupload.com/?d=ZC0S00CK
http://www.megaupload.com/?d=9IXFO9RB
http://www.megaupload.com/?d=NKR8M1EE

Paul Haebler said...

Thank you so much for the work with the records of this great conductor! Many of the recordings are widely known, but some still remain in the shadows. For example, these:

12 December 1940 Verdi Requiem (excerpts) Beniamino Gigli (Tenor), Ebe Stignani (Mezzo-soprano), Maria Caniglia (Soprano), Tancredi Pasero (Bass), RAI Chorus and Orchestra

14 December 1940 Verdi Requiem (excerpts) Beniamino Gigli (Tenor), Ebe Stignani (Mezzo soprano), Maria Caniglia (Soprano), Tancredi Pasero (Bass), EIAR Symphony Orchestra and Chorus, Orchestra da Camera di Roma

7 December 1949 Puccini La bohème (excerpts) Gianni Pogi (Rodolfo), Margherita Carosio (Mimì), Paolo Silveri (Marcello), Alda Noni (Musetta), Orchestra and chorus of La Scala

Do you have these records?

Eloy said...

Hola, soy un amante de la música clásica y del jazz, y tengo un blog dedicado a los mejores pianistas de todos los tiempos. Me gustaría incluir tu blog dentro del espacio de blog amigos, si te parece bien, y que tú también me incluyeras en tus blog.

Si estás de acuerdo, escríbeme algún comentario en alguna de mis entradas. Mi blog es:

www.pianistasdelmundo.blogspot.com

Saludos y gracias por tu tiempo.

woland said...

Stavo aspettando questo disco :D
Hai definito benissimo la Pastorale: buona ma non indimenticabile, in confronto ad altre meraviglie che De Sabata ci ha lasciato.

Ancora mi chiedo come fosse possibile un'esecuzione di un pezzo suprematista e "operaio" come quello di Mossolov nell'Italia degli anni Trenta.

Guido said...

@Buona domanda, su Mossolov... e nella Roma "fassista" come ci fu spazio per Wozzeck con Tito Gobbi e Serafin (la partitura venne fornita da Petrassi, come ho appreso da lui stesso...)